Kampsport – vær med på moden

970709-men-practicing-karate-on-the-beachMåske er du også en af dem, der efter flere år i fitnesscentret er ved at køre godt træt i fitnessmaskiner og håndvægte. Nu vil du prøve kampsport, der dækker over grene som judo, taekwondo og boksning. Der er noget dejligt forfriskende ved at komme hjem efter en hård dag på skolebænken og slå løs på en sandsæk og få sat fysik på hverdagens små aggressioner, og du er ikke den eneste, der er faldet for kampsporten. Det gælder såmænd både akademikere, håndværkere og modedesignere!Kampsport er i høj grad kommet med på moden – endda på flere planer. Kampsport er først og fremmest blevet et modefænomen, når vi taler om at vælge træningsform. Mange tiltales af den rå sport, der kræver en stor fysisk kontrol, og som samtidig er en af de mest effektive træningsformer. Du kommer ganske enkelt i dit livs form. Man snakker om, at en kampsport som boksning lever højt på Kessler-effekten. Den succesrige danske ex-bokser har gjort sit for at promovere sporten, både i og uden for ringen. Sportsfolk bliver ofte populære modeikoner, og Mikkel Kessler er bestemt ingen undtagelse. Tag nu blot reportagerne i Euroman, hvor han beredvilligt har stillet op i lækkert jakkesæt og smarte solbriller. Kampsportens popularitet over hele verden ses også i kendte modekollektioner, hvor bl.a. Karl Lagerfeld i 2014 dedikerede en hel Chanel-kollektion til bokseuniverset. Et klart tegn på, at boksesporten er hottere end nogensinde. Man vil blandt de danske boksemedlemmer også sagtens kunne finde alt fra de rå typer til CBS-studerende med hang til god stil. Kampsport er blevet mainstream, også hos iværksættertyper som Hummel-guruen Christian Stadil. Kvindelige pendanter til Kessler er den kvindelige bokser, Anita Christensen, og taekwondoudøveren Lisa Lents, der begge har kombineret modelarbejde med de hårdtslående opgaver i ringen, der har ført til adskillige mestertitler. I Lisa Lents’ tilfælde har glæden for mode og modelarbejde været en måde at tjene ekstra penge til sin sport. Hun har bevist, at man sagtens kan kombinere læbestift med et sort bælte. Det er faktisk en ret cool kombination!Er din kæreste begyndt til boksning, så få ham til at glemme alt om hættetrøje, når han kommer hjem. Giv ham et preppy fashion look, besøg f.eks. webshoppen Neckwear, så han kommer med på moden i mere end en forstand!